Projekt Birdifly chce přilákat mladé lidi k chovu exotického ptactva. Vytváří i databázi chovatelů

UVNITŘ VIDEO – Přiblížit mladým lidem chovatelství exotického ptactva a pomoci jim v začátcích chce český projekt Birdifly, který v listopadu spustil chovatel výstavních zebřiček a dalších exotických ptáků Tomáš Strachota. Zavrhuje web s fotogalerií exotů, databází chovatelů, e-shop, speciální kanál na videoportálu YouTube a profily na sociálních sítích Facebook a Instagram. Na říjnovém 2. otevřeném mistrovství České republiky v bodovaném ptactvu Birdifly uděloval vlastní ceny a teď před Vánoci nabízí vlastní set upomínkových předmětů pro chovatele. „Projekt je ale velmi kompaktní a není určený jen pro začátečníky, mysleli jsme i na zkušené chovatele a některé funkce jsou především pro ně. Nezapomínáme ani na chovatelské kluby a organizace, a i pro ně něco připravujeme,“ přibližuje Tomáš Strachota.

Žádné články, hlavně vizuální obsah a databáze

Příprava projektu od první schůzky s programátorem do oficiálního spuštění webu zabrala půldruhého roku, ale podle Tomáše Strachoty ještě není zdaleka u konce. „Paradoxně jsme na té první schůzce řešili jako první funkce, které začínáme vyvíjet teď a které budou spuštěny během roku 2022,“ popisuje Tomáš, který je hlavním hybatelem projektu a na vývoji se podílí i jeho kamarád. „Ale kolem projektu se už otočilo více lidí od různých grafiků, překladatelů, ilustrátorů a dalších,“ vypočítává Tomáš, který se jinak aktivně věnuje chovu výstavních drobných exotů a sklízí úspěchy na domácích výstavách. Je aktivním členem Klubu chovatelů zebřiček a také ZO ČSCH Exotáři Východní Čechy.

Birdifly se zaměřuje hlavně na vizuální obsah. „Momentálně všichni mohou projekt sledovat na Facebooku a Instagramu pod zkratkou @birdiflycom, kde se každý den objevuje alespoň jeden příspěvek. Většinou se jedná o fotografii s popiskem, případně o soutěž, upozornění na nové video či novinku. Odběr doporučuji dát i na našem YouTube kanálu, kde je již 14 videí, z toho tři rozhovory a další budou přibývat,“ slibuje Tomáš Strachota. Zaměřuje se přitom a rozhovory s chovateli, kteří většinou sami publikují články, ale o jejich chovu se čtenáři dosud nemohli příliš dozvědět – jako například o vydavateli a šéfredaktorovi časopisu Nová EXOTA Janu Sojkovi. Ukazuje v nich chovatelské zařízení, chované exoty a vede s chovateli delší rozhovor.

10x o papoušcích a drobných exotech s chovatelem Tomášem Strachotou

Do čtvrt roku prvních tisíc fanoušků na YouTube

„Snažím se, abychom nahráli každý týden alespoň jedno video. Ono se to nezdá, ale než člověk vymyslí náplň, vše natočí, sestříhá a připraví, zabere to hodně času. Každopádně především rozhovory mají velmi dobré ohlasy, to mě na tom baví a již mám přislíbené čtyři chovatelské persony, spoustu zajímavých témat, budeme spolupracovat s ZO ČSCH Exotáři Východní Čechy na kampani proti prodeji neodstavených mláďat, takže je opravdu na co se těšit a vyplatí se všechny platformy sledovat,“ přibližuje Tomáš plány na nejbližší měsíce. Velkou ambicí Birdifly je vytvořit rozsáhlou databázi chovatelů exotického ptactva, v níž by registrovaní uživatelé mohli vyhledávat chovatele podle toho, co chovají. I když ji zatím tvoří desítky prvních odvážlivců, Tomáš by chtěl, aby jich byly vyšší stovky.

„Na to, že vlastně zatím web jako takový nebyl ještě propagován, protože jsme se věnovali vývoji, spuštění eshopu a tvorbě videí, tak si myslím, že aktuálních 59 registrovaných uživatelů je super základ. V rámci České republiky a Slovenska bychom se rádi dostali na vyšší stovky uživatelů, 1000 lidí by byla super hranice k pokoření,“ popisuje. Databáze ale není určena zdaleka jen českým a slovenským chovatelům. Od ledna totiž tým Birdifly začne pracovat na překladu webu do angličtiny a poté i do dalších jazyků, aby mohl oslovit i zahraniční chovatele. „Přece jenom je posláním projektu spojovat lidi se stejnou zálibou, proto budeme cílit na tisíce uživatelů, abychom zjednodušili hledání a komunikaci nových známých a přátel a zjednodušili administraci tak, aby chovateli data pomáhala, ale stále se mohl věnovat tomu podstatnému, a to samotnému chovu a bavit se tím,“ říká Tomáš.

Zisky z e-shopu jdou na další rozvoj projektu

Nejnovější aktivitou Birdifly je e-shop, který nabízí upomínkové předměty a dárky pro chovatele. „Momentálně je zde opravdu možné zakoupit předměty, které jsou super třeba jako dárky pro chovatele, ale i jentak pro radost, jako jsou ponožky, trička, omalovánky či plyšáci. Ještě máme v hlavě minimálně tři produkty, které do prodeje postupně zařadíme a pokud bude zájem, počet můžeme stále zvyšovat,“ říká Tomáš Strachota s tím, že veškerý zisk putuje zpět do projektu a každý zákazník tak může podpořit české chovatelství. „Byl bych rád, aby každý uživatel na web zavítal alespoň dvakrát v týdnu. Mohu prozradit, že během prosince se spustí každotýdenní vědomostní kvízy s deseti otázkami, bude se hrát o různé ceny, takže důvody k návštěvě určitě jsou a budou,“ slibuje Tomáš.

U kanálu na YouTube chce Birdifly v dohledné době pokořit hranici tisíce odběratelů. Tomáš si stanovil, že by se tak mělo stát do čtvrt roku. „Počet zhlédnutí se již teď blíží k pěkným číslům, mám obrovskou radost z každého, kdo si video pustí a třeba ho i dokouká až do konce. Kdyby se číslo zhlédnutí celého videa přiblížilo k 5000, budu nadšený,“ přibližuje. Na webu pak Birdifly spustil poradnu s průměry kroužků a možností sdílet vlastní zkušenosti a dalších novinek se mají čtenáři dočkat po Novém roce.

Úvodní foto: Birdifly.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..