Téměř čtyři tisíce kanadských dolarů (asi 77 tisíc korun) musí zaplatit zverimex v kanadském Quebecu šestadvacetileté studentce Melyndě Hebertové za to, že jí prodal nemocného papouška, který tři měsíce na to uhynul. Rozhodl tak soud, na který se žena obrátila poté, co jí majitel obchodu odmítl vrátit peníze s odůvodněním, že jí papoušek mohl spadnout na zem nebo se nějak jinak zranit. Melynda Herbertová proto neváhala a zaplatila pitvu, která prokázala, že papoušek měl zvětšenou slezinu. To však zcela nevysvětluje jeho rychlý úhyn, příčina úmrtí ptáka tak nadále zůstává záhadou.
Závěr pitevní zprávy byl ale pro soudce natolik jasný, že provozovateli zverimexu uložil vrátit studentce 3 449 dolarů za cenu papouška a dalších 374 dolarů za náklady spojené s pitvou. List Toronto Sun, který o případu informoval, neuvádí, o jaký druh papouška mělo jít. Majitelka nemá podle rozhodnutí soudu nárok na proplacení dalších nákladů spojených s nákupem klece a jejího příslušenství. „Obchod musí ručit za to, že prodávané zvíře je v pořádku,“ odůvodnil své rozhodnutí soudce. Melynda Herbertová verdikt uvítala: „Jsem studentka, takže to pro mě byla velká investice.“
K TÉMATU: Britská armáda zaplatila 70 tisíc korun majiteli papouška, který uhynul po nízkém průletu letadla
Žena ale zároveň dodala, že žádné peníze jí nenahradí domácího mazlíčka, o kterého přišla a kterého si i za tak krátkou dobu stačila zamilovat. Podobné spory většinou končí pro kupce špatně, protože řada lidí nakupuje papoušky bez kupní smlouvy či jakéhokoli jiného dokladu. Melynda Herbertová však měla štěstí v neštěstí, že předraženého ptáka koupila v kamenném obchodě, který jí musel vydat účtenku. Podobné případy nejsou neobvyklé ani v České republice, málokterý majitel uhynulého papouška je ale ochoten se kvůli němu soudit.
Úvodní foto: Torange.us