O další třetinu návštěv přišel během srpna chovatelský inzertní portál iFauna.cz, který byl před červnovými změnami jedničkou na českém trhu. Během srpna dosáhl podle měření Similarweb.com 434 tisíc návštěv oproti červencovým 654 tisícům. V porovnání se situací před radikální proměnou podoby portálu klesl měsíční počet návštěv iFauny už na méně než polovinu. Ještě v červnu web dosahoval téměř milionu návštěv měsíčně. V srpnu také iFauna.cz poprvé za mnoho let sestoupila z první pozice žebříčku chovatelských webů v České republice, když ji předstihl web sítě obchodů s potřebami pro domácí mazlíčky Super ZOO. Absolutní jedničkou je ale zvířecí sekce všeobecného inzertního portálu Bazoš.
Sekce zvířata.bazos.cz v srpnu dosáhla podle Similarwebu rekordních 2,1 milionu návštěv, stejně jako v červenci. Od června, kdy proběhly změny na iFauně, si zvířecí sekce Bazoše polepšila o 200 tisíc návštěv měsíčně a dostala se z dvojnásobku na pětinásobek návštěvnosti iFauny. Zvířecí sekce představuje desetinu celkové návštěvnosti Bazoše, jež v srpnu činila 21 milionů návštěv. Z nově vzniklých chovatelských portálů s inzercí na problémech iFauny v srpnu nejvíce vydělal web Faunaaflora.cz, který dosáhl 30 tisíc návštěv, což bylo skoro o třetinu více než v červenci (23 tisíc návštěv) a takřka dvojnásobek oproti červnu (16 tisíc návštěv). Naopak Faunaportal.cz srpnu zaznamenal meziměsíční pokles o čtvrtinu na 27 tisíc návštěv (v červenci to bylo 35 tisíc, v červnu 11 tisíc návštěv). O dvě třetiny oproti červenci „vystřelila“ Zooburza.eu s 25 tisíci návštěvami.
Stoupají zvířecí sekce všeobecných inzertních webů
Zanedbatelnou návštěvnost má inzertní portál manželů Winnerových, vydavatelů časopisu Papoušci. Jejich stránky Onlinefauna.cz dosáhly v září podle měření Similarweb.com zhruba 1,9 tisíce návštěv (pro porovnání, web časopisu Papoušci měl 3 tisíce návštěv). Podobné výsledky v srpnu vykázal Faunamarket.cz, který měl 1,6 tisíce návštěv (v červenci 396, v červnu 538). Další nový menší inzertní web Fauna-inzerce.cz měl v srpnu 1,1 tisíce návštěv oproti 754 v červenci a 474 v červnu. Zcela nový projekt Nasefauna.cz měl v srpnu zcela zanedbatelných 194 návštěv. Naopak posilují zvířecí sekce všeobecných inzertních portálů. Kromě zmíněného Bazoše stojí za zmínku zvířata.hyperinzerce.cz se 120 tisíci návštěvami během srpna.
V růstu během srpna pokračoval také chovatelský portál Chovzvirat.cz, který kvůli změnám na iFauně posílil vlastní diskusní fórum a vylepšil chovatelskou inzerci. Chovzvirat.cz dosáhl v srpnu podle Similarwebu 162 tisíc návštěv. V červenci vykázal 149 tisíc a v červnu 123 tisíc návštěv. iFauna.cz ohlásila velké obsahové změny letos v květnu. Během června pak zásadně změnila grafickou podobu, zrušila diskusní fórum a většinu inzertních rubrik kromě psů, koček a okrasného ptactva, přičemž začala používat podtitul „Štěňata na prodej, Psi na prodej, Koťata na prodej v ČR“. Ke změnám došlo zhruba rok poté, co iFaunu.cz od původních majitelů koupilo švédské vydavatelství PetMediaGroup, které vlastní největší chovatelské inzertní portály také v Británii, Nizozemsku, Španělsku a Itálii.
Úvodní foto: iFauna.cz