Nabarvi si vlasy na modro, nebo přispěj na záchranu arů kanind, vyzývá celosvětová kampaň

Barbara HeidenreichUVNITŘ VIDEO – Už druhý měsíc si milovníci kriticky ohrožených arů kanind po celém světě barví vlasy na modro, aby propagovali neotřelou kampaň na záchranu těchto bolivijských papoušků. Akci ve velkém spustila 23. srpna známá trenérka domácích mazlíčků a šéfka amerického vydavatelství Good Bird Inc Barbara Heidenreichová, když prostřednictvím videoportálu YouTube vyzvala své fanoušky, aby si buď nabarvili vlasy na modro, nebo přispěli libovolnou finanční částkou na záchranný program arů kanind. Kampaň je přímo cílená na konkrétní lidi, oslovený musí vyzvat další známé a ti se musí rozhodnout mezi nabarvením vlasů nebo finančním příspěvkem (případně udělají obojí).

„Já sama jsem si vybrala možnost nabarvení vlasů, protože tím mohu oslovit mnohem více lidí,“ vysvětlila webu BirdChannel.com Barbara Heidenreichová. „Když máte modré vlasy, pravděpodobně se vás budou vaši známí ptát, proč jste si je obarvili. A tím pádem se vám otevírá možnost šířit informace o arech kanindách. Zvyšuje to možnos zásahu kampaně kromě sdílení fotografií a videí na sociálních sítích,“ uvedla. Oficiálním organizátorem kampaně i sbírky je nadace Bird Endowment, za níž stojí přítelkyně Barbary Heidenreichové, chovatelka Laney Rickmanová. „Měla papouška, který ji inspiroval k tomu, aby se jako dobrovolnice přihlásila coby ošetřovatel arů kanind v Zoo Houston,“ popsala Heidenreichová.

Dobrovolníci vybrali peníze na umělé budky

Nadace Bird Endowment úzce spolupracuje s nevládní organizací Armonia v Bolívii, jež vyvěšuje v posledním přirozeném biotopu arů kanind, v rezervaci Barba Azul, umělé hnízdní budky a snaží se tak poskytnout tomuto kriticky ohroženému druhu papouška více hnízdních příležitostí. „Když se Laney dozvěděla, v jaké situaci se nachází divoká populace arů kanind, opustila svou dobře placenou práci v reklamě a rozhodla se přijmout tuto výzvu. Její dílo je svědectvím o tom, jakou sílu může mít jednotlivec při prosazování tak úžasné myšlenky,“ prohlásila Heidenreichová. Vedle vlny fotografií lidí s modrými vlasy na Facebooku se nadaci podařilo vybrat dostatek peněz na výrobu a vyvěšování dalších hnízdních budek v Bolívii.

K TÉMATU: Ara kaninda kreslí obrázky, výtěžek jde na záchranu tohoto druhu v přírodě

Kampaň každým týdnem sílí a sama Barbara Heidenreichová byla podle svých slov překvapena, kolik fanoušků označilo její fotografii s modrými prameny vlasů na Facebooku značkou „líbí se mi“. Mezi řadou dobrovolníků, kteří ji následovali, nechybí ani muži, který si na modro nabarvili vousy, nebo dokonce jeden pes, kterému majitel namodřil uši. „Jsem nadšená pozitivním ohlasem v ptačí komunitě,“ nechala se slyšet Heidenreichová, která v minulosti sama organizovala na záchranu arů kanind charitativní akci, když nechala svého ochočeného papouška tohoto druhu „kreslit“ obrázky štětcem drženým v zobáku. Malby poté dražila na internetu a výtěžek věnovala na záchranný program arů kanind v Bolívii.

Úvodní foto: Barbaraheidenreich.com

Laney Rickmanová, autorka myšlenky kampaně "Go Blue" na záchranu arů kanind (Foto: BirdChannel.com)

Laney Rickmanová, autorka myšlenky kampaně „Go Blue“ na záchranu arů kanind (Foto: BirdChannel.com)

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..